søndag, juni 10, 2012

Jeg syr og syr


Både på maskine og i hånd. Først undskyld billedkvaliteten. Jeg er ikke så god til at skifte linse, og denne egner sig vidst ikke til dette her.
Men altså øverst snart færdig med 45 blokke á 16 firkanter, skåret 7 x 7 cm. Det er efter inspiration fra et tæppe jeg engang så hos Maries patchwork, eller hvad det nu var butikken hed, der lå i Odense for ikke så forfærdelig længe siden. Ih det glæder jeg mig til. Jeg skal snart til at tænke på bagside stof og kant, og jeg ved hvordan det skal quiltes. Viser det når det er færdigt.
Det nederste er Perkiomen Valley, bestående af 120 af viste blokke. Måske nogle vil sige, jamen det er da en underlig sammenblanding af stoffer. Bare rolig, der er styr på det, og det varer ikke så forfærdelig længe, før jeg kan lægge blokkene op, for at se i hvilken rækkefølge de skal sys sammen. Jeg er efterhånden begyndt at overveje hvordan det skal quiltes, og jeg har tænkt lige fra, på min egen maskine til at sende det til Quiltefant og få det gjort på en longarm quiltemaskine, men tanken om selv at håndquilte, trænger sig mere og mere på. Nu det er syet i hånden, vil det jo blive måske mere fuldendt, hvis det håndquiltes. Vi får se. Der er jo stadig et stykke vej.

1 kommentar:

strikkeforsker sagde ...

Ååååhhhh Perkiomen Valley. Det har jeg også savlet over, men priserne i omtalte stofbiks fik mig hurtigt til at droppe tanken igen.

OK jeg er for doven til både håndsyning og -quiltning, der er simpelthen ikke håndarbejdstimer nok. MEN jeg ville nu nok quilte i hånden, hvis restene rsyet i hånden.