søndag, november 18, 2012

Færdiiiii med Swallow



 

Det vil lige sige at den skal skylles op og have knapper. Det får vente lidt, for jeg pønser lidt på at skulle til Århus sidst i november eller måske i december. Jeg har længe tænkt at ville i Tøndering Strik - he he.
Her under garn jeg har spundet og som nu er vasket og lagt i fed MED banderole. Må lige nævne det mørkebrune til højre. Jeg har kaldt det rå merino, og det er fordi det er noget merino jeg har købt sådan lige fra fåret. Det er selvfølgelig vasket før jeg har spundet det på håndten. OG DET ER SÅ LÆKKERT. Jeg har mere af det uld, som skal spindes.


Her er Idas loppefund af en Mullberry taske. Den har været en tur hos den flinke skomager i Svendborg til reparation, som den trængte til. Dog var der lige "låget" som skomageren sagde kun kunne repareres i hånden, medens han viste lidt af hvordan det skulle gøres, og sagde at de jo ville blive temmelig dyrt. Så vi aftalte at han bare skulle ordne det der kunne sys på maskine og så ville jeg selv gøre håndarbejdet. Og da jeg hentede den var der et lille vindsel lædertråd med, og så kunne jeg gå i gang.


 

Det gjorde jeg med sejlmagerhandske (sådan en havde jeg i forvejen) og tang til at tage nålen med. Det var faktisk helt sjovt, og resultatet er jeg også godt tilfreds med. Nu er den hos sin ejermand og hun er også vældig tilfreds med mit håndværk :-)



Ingen kommentarer: