søndag, september 10, 2006

Munken i haven


Nu er det da pokme på tide at opdatere bloggen min. Det var slet ikke hensigten, at der skulle gå så lang tid, men det kom der altså til. Og jeg har slet ingen undskyldinger, andet end træthed efter arbejdet. Nå men Munken vil jeg her præsentere som et af mine hængepartier. Jeg ved ikke om man kan se det, men på forstykket til højre, er den midterste flap ligesom lidt længere end de to sideflapper, og der er endda lige mange pinde på alle stykkerne. Jeg tror måske det kan rettes ved at trække en tråd ud, bryde garnet, og så sætte maskerne på en pind og lukke af. Sådan så stykket afkortes med 3 pinde. På bagstykket har jeg taget højde for at midterflappen fylder mere i længden, så det har jeg strikket 3 pinde kortere. At sidestykkerne fylder mindre i længden skyldes nok dels mønstret - de skrå reliefstriber, og dels at det sorte er i dobbelt tvinni alpaca, som trods alt fylder mindre end tro tråde spinni og een tråd tvinni.
Nu skal dette hængeparti tages under behandling inden det bliver til en ægte UFO. Det er som om jeg altid gør et ophold lige før ærmerne skal strikkes. Måske er det fordi jeg så tænker at det næsten er færdigt, og derfor godt må begynde på noget nyt. Ihvertfald har jeg tre andre trøjehængepartier og 4 sjalshængepartier + det løse (sokker og sådan noget), og det skal der nu gøres noget ved - to ting skal være færdige, før een ny strikketing må begynde.
Jeg var på strikkecafé på Badstuen i Odense i torsdags. Her var der foredrag af Marianne Isager. Det var rigtig hyggeligt, og dejligt var det også at se så mange med interesse for strik.
Det Marianne bl.a. fortalte om, var hvordan hun får inspiration til sit strik. Det vil jeg altså tænke lidt over, for jeg har sådan en lyst til at lave en trøje med inspiration fra Færøerne. Altså hvordan man kan få havet, klipperne og de sorte og røde huse bragt ind i en trøje, så det ser flot ud. Nå ja, man har jo lov at have lidt flyvske ideer en gang imellem (måske kunne søpapegøjen inspirere også).

Ingen kommentarer: