lørdag, maj 19, 2007

Ting Tager Tid

... sagde Piet Hein engang, og det er rigtigt. Som så mange andre kunne jeg godt bruge meget mere end 24 timer i døgnet. Det er næsten en måned siden jeg har blogget, og det skyldes at jeg har haft rasende travlt på jobbet, hvilket har taget mange kræfter. Dog har jeg også været i haven. Ja, faktisk en hel del i den forgangne tid. Det er lige som at blive ladet op, at gå derude i den friske luft. Nå men nu til strik. Var på strikkecafé 3. maj, hvor Lund + Lund fortalte om opstart og drift af deres super lækre forretning. Det er bare så dejligt at sidde dér og nørkle og der så er nogen der fortæller. Det er en sand fornøjelse. L+L havde en færdig model med af spiralsjalet fra design.club.dk. Det var så lækkert i grøn og lilla/bordeux agtig. Lige den l/b farve jeg en gang for længe længe siden har strikket sjalet i. Blot med en natur beige i den anden halvdel. Men det gjorde at lysten til at gøre det færdigt kom over mig, og fluks en tur i Garnbixen i Odense for at købe lige præcis den grønne farve, der nu bliver til den ene kant. Men hold da op hvor tager det lang tid med mønsterstrik. Det er altså ikke lige min kom te. På intet tidspunkt kører det bare, og da slet ikke på vrangpinden. Er nok grunden til hvilepausen på flere år. Men nu skal det være færdigt. Mangler kun 3 pinde på den grønne kant og så selvfølgelig 8 pinde for oven. Havde ellers engang strikket en mellembrun kant, som jeg meget snilt har taget af, ved at hive i en maske på vrangen, så man ligesom trækker en tråd ud, og vupti har man et stykke strik for sig selv med fine masker, hvis man skulle få lyst til at sætte det på en pind og fortsætte.

Ingen kommentarer: