søndag, december 20, 2009

Opdatering på tide


Ja det er da vidst høje tid. Julepulsen er godt igang og jeg føler mig altså lidt klemt - mangler stadig flere julegaveindkøb. Heldigvis ikke nogle jeg selv skal lave. Nå men jeg har handlet hos Interweave. "Respect the Spindel", en skønne bog. Jeg har nemlig tænkt at ville lære håndtensspindingkunsten her i julen. Tror nok svigermor har en sådan jeg kan låne. Så købte jeg også to numre af Piecework. Et magazin jeg flere gange har haft kig på, og så var lejligheden til at tage sådan et par stykker med, når jeg nu alligevel skulle handle. Jeg vil sige det ser bedre ud end det er, synes jeg, men så har jeg da sparet et abonnement. Den lille pamflet med garnberegningsbeskrivelser er faktisk meget god. Skal lige se lidt nærmere på den. Nå men dollerkursen var billig den dag. Hahaha argh før jeg kunne hente pakken på posthuset, måtte jeg betale TOLD på 210,- kr. øv øv altså. Jeg handler ikke bøger hos Interweave mere.

Herover ses et stykke vævet stof til to sofapuder. Det er forskellige rester i bla. noget håndspundet, noget Istex og så duo. Det ser måske lidt rustikt ud, men jeg tror puderne bliver gode.

Her er så et par julegaver. Regia garn strikket på maskinen, nææææsten uden komplikationer.

Og et håndspundet garn. Det er råuld fra leicester fåret. Jeg fik det for 20,- kr. på fåredagen i august. Egentlig fordi jeg ville have noget mørkebrunt, men det kunne jeg ikke finde, så derfor dette melerede garn. Tænker at ville strikke benvarmere af det. Det er lidt groft og kradser nok, men egentlig ok.

Sluttelig et halstørklæde på væven. I skrivende stund er det færdigt og hænger til tørre. Trenden (de langsgående tråde) er duo i rød og orange 10 tråde af hver skiftevis. Islættet (de tværgående tråde) er mit eget håndspunde merino/silke. Det er jeg tilfreds med og farven er super god synes jeg.
Ja, så må jeg lige fortælle noget helt overvældende. Jeg har fået tilbudt en stor væv sidst jeg var på strikkecafé. En af lige præcis mit altoverskyggende favorit fabrikat. DET KAN MAN IKKE SIGE NEJ TIL. Jeg har målt og regeret, og min mands kommentar "jamen den MÅ da kunne være et sted". Det synes jeg var fint sagt. Nu får vi se. Jeg har aftalt at hente vidunderet efter jul, og jeg glæder mig virkelig.

2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Øv med tolden, jeg blev snuppet sidste år. Det blev nogle meget dyre IK Holiday :-(

Jeg glæder mig meget til at høre mere om væven. Manden har ret. Der er plads til den!

Jette sagde ...

Hvor får du bare lavet meget, godt du får den nye væv, så glemmer du vel helt at strikke..:o)) Og surt med tolden, men bladene ser gode ud, tager du dem med til næste cafe?? Og kan du have en rigtig god jul, vi ses i det nye år.