søndag, januar 30, 2011

Så fik jeg da spundet den ged!


200 g cashmere (det lyse garn) Det er der i hvert fald, det ligger der, og der kan strikkes af det. Det holdte hårdt at komme igennem, men jeg fik taget på geden til aller sidst. Nnjjaaaarree det er ikke så sjovt at spinde, for mig i hvertfald, og resultatet er ikke så brilliant, som jeg kunne have håbet. Nå men nu ved jeg hvordan det er at spinde, og jeg har da lært noget.
Ved siden af på spolen er der 100 g corridale/merino fra Wollinchen, farve Milano. Det er den ene tråd i garnet til en lille skulderponcho. Ulden til den anden tråd har jeg lige bestilt samme sted fra, og kommer sikkert i løbet af ugen. Det var til gengæld en stor fornøjelse at spinde :-)


Herover til ve. 100 g hjemmefarvet Blue Faced Leichester/silke, farve kirsebær/chokolade. Til hø. 100 g merino/silke, farve grønært (ikke overraskende). Disse to garner er jeg helt tilfreds med. De går muligvis til salg til Fiber Festen i Ry til marts.


Og så, min aller første håndten. En Cascade spindle, model Mt. St. Helen. Den er jeg rigtig glad for, og helt stolt over mit første enkelttrådet garn spundet på den.

Jo, jamen jeg strikker da også og på livet løs. Jeg har indtil flere projekter igang. Sådan er det bare. Jeg kan lige så godt glemme kun at have få strikketøjer igang, for det lykkes ikke. Herover sokker i Cherry Tree Hill Yarn, The Vampire Collection, farve Bleding Hart. Det er SUPER lækkert, og jeg har fundet handskepindene frem, som jeg faktisk er blevet rigtig dus med.
Rigtig god søndag.


1 kommentar:

Jette sagde ...

Sikke flotte farver de sokker har. Og smukt garn du har spundet. Har tænkt på at ville en tur til Ry, så har jeg da mulighed for at få fat i dit smukke garn...:o))