søndag, februar 18, 2007

Et skridt frem og to tilbage....



Og hvad er det så lige jeg går og laver? Jo, altså udover en meget rund fødselsdag der begynder med et 5-tal :-§ deeet venter vi lige med, så har jeg revideret i mit patchwork-projekt. Ikke overraskende kunne jeg alligevel ikke affinde mig med de brune farver, jeg var begyndt på. Men nu, nu er farverne på plads - helt sikkert. Jeg har nok syet sådan ca. 5 blokke før jeg er nået til en beslutning. Selv den lille trekant i midten af billedet har været til diskussion. Den passer nemlig ikke til. Nok ser den tilforladelig ud her, men i virkeligheden sætter den tvivl i mit sind hele tiden. Jeg synes ellers ikke jeg sådan er per 19, men det er jo et temmelig stort arbejde, så jeg tager ingen chance. Det bliver altså som vist på billedet - trekanten i midten, men + en tilsvarende blok i grønne toner. Den viser jeg når en sådan er klar. Derefter skal jeg nok holde pause med at blogge patchwork ti hi, for det tager jo nok sådan ca. et års tid - mindst - at sy et helt tæppe. Jamen nu behøver jeg ikke alle de spekulationer over stoffer , nu er det bare at sy, når lysten melder sig. På strikkefronten har jeg fået mulighed for at se mønstret på Tweedie. Har lavet en strikkeprøve. Og godt det samme, for jeg ved allerede nu, at med shetlandsuld, som det originale garn er, og på pinde 4 - det er ikke mig. Den kan jo strikkes i andet garn, meeen ikke lige nu. Har tænkt lidt på sukkertrøjen fra "Strik á la Carte" (MI). Det passer mig fint med en tråd spinni og en tråd tvinni-alpaca. Er gået ½ nr. op i pindestørrelse i forhold til opskriften (tror der står forkert i opskr.), altså til p. 3½. Det giver den rette størrelse i bredden, men IKKE i højden. Har slået op til et ærme, men det bliver for stort, og så det faktum at man skal tage 15 m ud hen over ærmet efter 10 cm (det bliver da lidt michelin-agtig??), gør at jeg nok alligevel dropper den. Må jo nok også hellere bakse videre med Munken, som kun mangler ca. 1,3 ærme *s*, (ved ikke rigtig hvad det der *s* betyder, men jeg tror det går an her. Det skulle jo nødig hedde sig, at fordi man har rundet et meget skarpt hjørne, aldersmæssigt, at man så ikke kan være lidt nutidig). Fødselsdagsinfo følger i næste indslag.

Ingen kommentarer: