søndag, juni 17, 2007

Fææærrrdiiiiiigg

Spiraler er færdig. Det tog ikke mindre end en krig at strikke og montere kanterne, Arrrh monteringen gik egentlig bedre end jeg forventede. Var meget i tvivl mht. aflukningen, som ifølge opskriften skulle gøres fra vrangpinden, og det var godt jeg holdte mig til det, for det gjorde fastsyningen på bagsiden nemmere. Dog tror jeg at lukning fra retsiden havde været pænere på den øverste kant. Men nu er det der, skyllet op og blokket, på et par arkustikvægge. Sådan nogle er geniale til den slags. Æggebakkeformet skumgummi på den ene side og hullet marsonitagtig plade på den anden. Lige til at sætte knappenåle igennem. Noget gavn har man vel af de musikspillende i huset *S*. Som det ses er billedet taget sådan lidt langt fra. For at få så meget med som muligt. Vil lige sige at den blå firkant ikke går igennem et skønhedseftersyn. Var nødt til at trække lidt i den grønne kant. Der kunne godt have været 2 masker mere ned mod spidsen. Det skal man virkelig tænke på - at starte/slutte maskeoptagningen helt helt ved spidsen. En anden ting er at den lyse halvdel er strikket med tvinni. Det øvrige med DUO, og det gør at den lyse halvdel er en anelse større, da tvinni jo er lidt tykkere end DUO, men pyt det ses ikke når musikken spiller, ti hi. Alt i alt, så bliver jeg glad for det.
Lige en tilføjelse til foregående indlæg. Det er altså ikke kun hyggeligt fordi der kommer nogen og fortæller om garn og strik. Alene det at 25 - 30 strikkende kvinder er samlet til sludring og strikning. Det er bare hyggeligt.

3 kommentarer:

Berit sagde ...

Hej Inge,
Tak for din kommentar til Miyake i maj. Det er farve 508M i DUO jeg bruger.
Mvh
Berit

Jette sagde ...

Det ser godt nok flot ud, glæder mig til at se det i virkeligheden, du må tage det med til cafe en dag jeg kommer. Er startet på sprite, ser godt ud indtil videre...

Dorthe sagde ...

Hej Inge
tak for din meddelelse om at du ahvde slettet en kommentar Jeg finder det meget mystisk at den har været på flere andres blogs.
Håber ikke det opstår igen.
Flot sjal du har strikket.