søndag, september 09, 2007

Trardardardaaaaaarr

Tusind tak for Jeres mange gode tips. Har været på Ashfords hjemmeside og fundet samlingsmanual og oversigt over smøringspunkter lige akkurat til Traditional. Det er da en fantastisk service fra Ashford. Har lånt "Spindebogen", som Birthe anbefalede på bilblioteket, og inden dagen er omme vil jeg lige se, om det ikke er muligt at låne Sørensens plastickort, der kan handle udenlands, til også at bestille et abonnement på Spinn Off fra Interweave Knit. Det har samtidig den dejlige udfordring, at det er på engelsk. Er ikke så velbevandret i det engelske sprog som Ulla og Bettina også er, men når jeg nu har lært den spindefaglige terminologi, så bliver det rigtig hyggeligt.
Og se så lige. Det ligner da garn, omend et lidt rustikt garn. Ved ikke hvad jeg skal kalde det, men en hybrid af flamé, bouclè og tweed må det vel nærmest være. Er nu overrasket over hvor blødt det er. Det havde jeg bestemt ikke regnet med, da jeg havde på fornemmelsen at der kom for mange snoninger inden opvindingen på spolen. Det blev til 40 gram af viste blanding (troldeuld til filtning), fra Hjelholts uldspinderi. Nok ikke det aller nemmeste, håber jeg, at have med at gøre til spinding. Havde heller ikke forberedt det rigtigt. Mangler nogle håndkartere. Har faktisk et par bundter merino tops eller bånd på lageret, som Ulla siger er nemme. De skal findes frem nu lige omlidt.

1 kommentar:

Jette sagde ...

Det ser da rigtig spændende ud, har du fået mail fra mig???