tirsdag, oktober 02, 2007

Rokketræf


Var til rokketræf på Hørvævsmuseet i Krengerup i søndags. Det var bare SÅÅÅÅ hyggeligt. En samling af glade og rare spindende damer i dejlige omgivelser. Hvad mere kan man ønske sig. Og jeg fik hjælp, gode råd og fif. Det gav nogle skønne timer, og så var det spændende at se forskellige rokke, spindefibre og ikke mindst hvordan folk har fundet sit eget greb på spindingen. Jeg vil sige det er helt vildt fedt at spinde.
Som en sidegevinst fik de der havde lyst, en rundvisning på museet. Jeg har set det tidligere, men at få vist rent praktisk, hvordan hør'en bliver til, fra det står på marken, til det er færdigt som klædning, giver et virkelig godt indblik i tingene. Det er først nu jeg fatter at selve hørfibren er inde i hørstrået. Et par af de store væve blev også sat igang - jamen det er imponerende.
Nå men jeg har jo bestilt et abonnement på Spin-off, og "it will be mailed on 10/11/2007". Kan næsten ikke vente, og nu lige hvor jeg skriver det, kommer jeg til at tænke på at det vel er den 11. okt. og ikke som jeg i første omgang har troet den 10. nov.. Er der ikke noget med at datoangivelse på amerikansk starter med måneden? Det håber jeg.

1 kommentar:

strikkeforsker sagde ...

Det lyder som en god på Krengerup.
Jeps måned/dag/år, Glæd dig!
Jeg har fået mit :-)