søndag, juli 06, 2008

Rent japansk

Sokkegarn - NORO sokkegarn, jo det er sandt, jeg er nu den lykkelige ejer af 3 nøgler Noro sokkegarn. Øverst er det nøgle jeg købte først. En eftermiddag jeg var i Odense, og lige skulle et smut forbi Tante Grøn. Jo vist, det er ganske naturligt for en garnnørd, men jeg havde nu også sådan en intuitiv fornemmelse af, at noget Noro sokkegarn måtte have taget sit indtog hos Tanterne. Ganske rigtigt nogle få nøgler af den første sending var tilbage, og denne farve S95, var det der faldt mest i min smag. Her ses så begyndelsen til et halstørklæde. Mønstret er fra MI's Japan strik, hulmønstret til model rød side 90. Vær lige obs på at der er fejl i opskriften, men rettelser findes jo på Isagerstrik.
Egentlig synes jeg det er fint at strikke af. Ikke så stift, som jeg havde forventet og læst om, men om det egner sig til sokker, kan jeg nok have min tvivl om. Det er et entrådsgarn og er ganske let at rive over, trods 30 % nylon inside.

Nå, men nu fik jeg jo så at vide at en ny sending var på vej, så et smut forbi i onsdags, resulterede i de to nøgler nederst med meget lilla i, som jeg bare er vild med. Det er farve S188. Der er også grå i, og en pikant grøn. Det er lige min farveholdning. Pindene er fra MI, købt i Århus i fredags. Det er varmebehandlet bambus, og de er bare go'e.
Ja undskyld, men blogger vender mine billeder. Har forsøgt at vende det øverste rigtigt, men det lykkedes ikke.

2 kommentarer:

Annie sagde ...

Wau, det ser rigtigt spændende ud, sokkegarnet fra NORO. Jeg har læst om det på nettet længe nu, men er endnu ikke stødt på det ude i det virkelige liv. Men dte er så absolut een af den slags ting jeg må have liggende på lageret til tider med tomme pinde :o)

Jette sagde ...

Ja, det har du ret i, det ser virkelig lækkert ud, håber så bare at du ikke slider hul, hvis du laver et par sokker af det. God sommer til dig... Det kan være vi ses til strik en dag...