tirsdag, juli 29, 2008

Stille stille stille


har der været længe på bloggen. Det er ikke fordi jeg ikke laver noget, men det er ikke så interesseant at vise frem i øjeblikket. Jeg har slagtet nogle ufo'er. Gjort kort proces, taget pindene ud og trævlet op. Færdig slut. Lige pt strikker jeg på kiletop. Den var ellers lagt lidt til side, men jeg har opdaget at den vidst kommer til at passe ret godt, så jeg klør på med den igen. Det japanske halstørklæde røres også lidt. På billedet er det retstrikkede halstørklæde i tvinni-rester. Det er bare 40 m på p. 3 og så ret ret og atter ret til 2,06 m, eller til man synes det er passende. Det vejer 116 g, og jeg glæder mig til at bruge det til vinter, for det er nemlig ret godt. Kan måske ikke være bekendt at vise det sådan, men har ikke andre billeder af det lige pt.
Og tænk så lige, jeg har netop været 4 dage i København helt for mig selv. Jeg tror jeg har gået omkring 40 km. Har på gå ben været omkring Nordens hus på Nord Atlantisk Brygge over langebro og knippelsbro, på Nationalmuseet, Ravhusmuseet, Christiania, Operaen, Nyhavn, Amaliehaven, i diverse kirker, op og ned ad strøget, strædet og sidegaderne. Endda indtil flere gange. Og selvfølgelig i de førende københavnske garnforretninger, så som Sommerfuglen, Uldstedet, og så en anden jeg ikke kan huske hvad hedder, men lige i hjertet op ad nogle trapper og ned igen (den er nemlig i to etager). Men tænk bare, jeg har kun købt et lille bitte nøgle garn, for jeg skal nok lige have gjort rent strikkebord inden jeg starter på noget nyt.
Jeg ku' altså godt tænke mig at strikke en af modellerne fra Guðrun og Guðrun. Jeg ved godt de har været temmelig krakilske mht. forbrydersweateren, men jeg synes altså der er hammer flot det de laver. Men hvordan i hulen får man fat i sådan et strikkekit, hvis det da overhovedet lader sig gøre. Måske jeg må vove, som en ydmyg strikker, at maile til dem. Eller er der nogen der ved noget?

3 kommentarer:

Jette sagde ...

Nøj, det lyder godt med sådan en tur til Kbh, men at du slet ikke købte ret meget, det er godt klaret.. Det ser ikke umiddelbart ud til at man kan købe disse Gudrun'er som kits, kan kun finde dem færdigstrikket.

Dorte sagde ...

Det lyder som om du har haft en god ose-tur til København. Det er ikke altid, man har behov for at købe noget - nogle gange kan det være rart bare at kigge og lade sig inspirere til kommende projekter.
Og jeg bliver nysgerrig - garnbutik i to etager i København - hvad mon det er for en butik ??

Kh Dorte

Dorte sagde ...

Tak for link til strikkebutik - jeg skal til Kbh i næste uge og så er det jo rart at kunne besøge nye strikkebutikker.

kh Dorte