søndag, august 09, 2009

Nej, nej jeg er ikke

holdt op med at blogge, men indrømmer gerne at der er laaangt mellem indslagene i denne tid. Nå men ferien er vel overstået, omend der nu har været megen regn i Sverige i hvertfald i Vester Götland. Nuvel det har været en god ferie alligevel.

Til sagen: Jeg ved det, jeg burde nok have gjort mit gamle patchwork færdigt først, men det er altså lidt kedeligt, så jeg er sprunget ud i et Kaffe Fasset tæppe. Har egentlig altid været noget forbeholden overfor Kaffes stoffer. Nok mest fordi jeg ikke rigtig har kunnet finde anvendelse for dem, da de ofte er meget spraglede og stormønstrede. Men nu dæleme. Dvs. jeg begyndte først i juni på Perkiomen Vally fra Kaffes "Overdådige Quilts" og på originalsproget "Quilts in the Sun" ti hi. Der skal ialt være 1320 lapper i 32 forskellige stoffer.


Her ses godt og vel halvdelen af lapperne syet på pap. Altså næsten 700 stk., og indtil nu kun i 24 forskellige stoffer. Jeg har købt 8 af gangen hos Quilters Patch i Odense. Annette som er indehaver af butikken har nemlig ALLE Kaffe Fasset stofferne - det er faktisk overdådigt. Jeg regner med at købe de sidste 8 stoffer om en måneds tid, og når de så er på pap, glæder jeg mig til at sy blokkene.

Der skal være 120 af sådanne, og der må ikke være to ens stoffer i samme blok.


Det skal gerne ende med tæppet, som det ses i bogen. Blot er mit i en anden farveskala. I følge bogen bliver det 190,5 X 228,5 cm. Mit bliver nok lidt større, da skabelonerne i bogen er i inch og nærmeste omregning i cm, gør dem lidt større. Det er fordi man ikke kan få pap i inch, kun i cm, og jeg kan ikke sy på amerikansk haha.
Jeg synes det tegner til at blive et "vaske ægte" kludetæppe, og jeg nyder det fordi stofferne er så flotte.
På strikkefronten går det fint. Ballerina er meget snart færdig. Hermed annonceres hun til næste indslag.

4 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Hvor er det bare flot, det skal nok bliver forrygende. Respekt for, at du syer over pap. Giver du undervisning?

Det er iøvrigt temlig ondt at smide et link til en odenseansk patchwork pusher af den kaliber, nu er jeg nødt til at besøge dem.

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Hold op - hvor bliver dit tæppe flot.
Der skal sys tusindvis af sting før du er færdig, så mega respekt herfra for det store håndarbejde.
Det eneste projekt jeg har lavet på pap, var bolde, da mine børn var små - et mikro-projekt i forhold til dit.
/Annie

Jette sagde ...

Hold da op for et stort arbejde, har du mere hud på fingrene??? Og at du så har tid til at strikke også. Det bliver mega flot det tæppe!!! Vi ses jo snart til cafe.

Unknown sagde ...

Nøj, hvor ser det bare godt ud Inge!!!! Og sikken et arbejde, når du syr over pap. Men det er nu engang den hyggeligste måde at sy patchwork på, ingen tvivl om det;-))