søndag, februar 07, 2010

Og vi skifter mønster


Jeg havde ikke nok af det sorte garn, så på den anden halvdel af tørklædet har jeg bundet om, så der kommer et nyt mønster hvor samme farve indslag giver dette. Bindingsmønstret er fra en svensk bindingslærebog "Varp och inslag" af Mariana Eriksson m.fl.. En bog der virkelig er værd at eje, hvis man væver. Jeg har købt den for nogen tid siden hos bokhus.com.
Jeg synes det er et meget fint mønster, og det bliver bedre i kanterne end det første, som jeg grupler lidt over hvordan jeg skal fikse, når det har været vasket.


Har også spundet lidt i denne weekend, og meldt mig til en SAL/KAL med spindeforeningen. Det skal blive til et lille halstørklæde, og jeg har spundet garnet af en tråd merino og en tråd blue faced leicester med silke.

Ingen kommentarer: