søndag, februar 21, 2010

Et frynsegode


apparart er lige hvad det er den her lille frynsemaskine. Jeg har lige fornylig købt den hos Skytten-danmark. Kendte egentlig godt sådan en størrelse, men har altid veget udenom fordi den er temmelig dyr, størrelsen og gørelsen taget i betragtning. 234,- kr. Den er ikke større end ca. to små tændstiksæsker og består som det ses af ganske få materialer. MEN DEN ER BARE GOD. Nu er det ligefrem en fornøjelse at lave frynser. Stille og roligt kan man sidde og dreje først den ene vej, og så den anden vej, efter at man selvfølgelig lige flytter frynsen til samme næb. Jeg har før lavet frynser med dejkrogene på håndmixeren. Siddet og fægtet med den åndsvage maskine. Det er slut nu. He he, jeg er rigtig glad for frynsegoden.
Halstrøklædet er mit første væv på fru Glimåkra. Jeg er nu helt tilfreds, omend kanterne i den del til venstre ikke ender så højt på karakterskalaen. Det skal lige dampes med strygejernet og frynserne skal skæres lige lange.

Her er så min SAL/KAL med spindeforeningen. Ripple halstørklæde. Strikket på p 3 af 70 g hjemmespundet garn, Merino/BFL og silke. Det er dejligt blødt, og det var sjovt at strikke. Skal selvfølgelig have det på til den snarlige generalforsamling i spindeforeningen. Glæder mig.


Ingen kommentarer: