søndag, april 11, 2010

Så er jeg også med


på en Seyfarth model. Det er Folklore jakken i den nye farvekombination, jeg så på håndarbejdsmessen i marts. Den er så flot og lækker, så jeg har taget chancen selvom mønsterstrik ikke er min stærke side. Jeg må nu sige det går rimeligt godt. Jeg synes det her garn er så fint at strikke mønster med, og man keder sig ikke for der er jo også farveskift ind imellem. Jeg har viklet to nøgler op som forskrevet - tråde af en 5 - 10 meters længde af de forskellige farver. De lyse til bund og de blå til mønster. Det gik en hel del lettere end jeg havde frygtet. Det er faktisk ikke noget problem, og mht. enderne, ja så strikker jeg dem sammen ca. 4 masker og lader enderne hænge til jeg enten hæfter lidt mere, eller klipper dem så de har en ende på ca. 2 cm. Det tror jeg faktisk vil være ok, men jeg kan jo lige spørge fru Seyfarth selv, da hun kommer til strikkecafé i Odense den 6. maj på Kulturmaskinen :-)
Jeg er nu færdig med borten nederst, og er i gang med hovedmønstret. Har dog været nød til at sætte små markeringssikkerhedsnåle for hver mønsterrapport - host, mit hoved kan ikke styre det ellers :-#

4 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Den er smuk, jeg kan godt forstå, at du blev fristet over evne. Ahm du er ikke den eneste med maskemarkører i mønsterstrik ;-)

Vi ses d. 6. maj.

Jette sagde ...

Nej, hvor er du allerede nået langt, og det er bare så smukt med de farver, sidder og overvejer hvad jeg skal bestille.

Tine sagde ...

Jeg har også lige bestilt modellen i de farver.
Jeg så den også i Middelfart og forelskede mig :-)
Så jeg glæder mig til at følge din!

Madam Munch sagde ...

Det ser spændende ud i disse farver. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Jeg er jo en inkarneret fan af den strikkemåde. Jeg har nu samlet farver til det 5. sjal.