søndag, januar 21, 2007

Japanske inspirationer

Som lovet, et foto af Miyake. Model fra design.club.dk, strikket i Duo på p. 3. Egentlig passer strikkefastheden nok bedst til p. 2½, meeeen det er lige lovlige fine pinde til mig, når det ikke er sokker det drejer sig om. Men det betyder jo så at den er blevet lidt længere end den nok var tænkt.

Hot or not??? Joooeeee måske lige midt imellem. Jeg synes den er lidt svær at få sat godt, men den er rigtig dejlig at have på, når den først er der. Det er ikke sådan een man tager af og på hele tiden. Og selvfølgelig, jeg skal da have en lidt mere trendy lukkemekanisme, sådan en eller

anden træpindedims. Jeg smutter nok lige forbi Garnbixen i Odense i næste uge.


Der er forresten kommet en ny garnbutik i Svendborg. I skrivende stund ved jeg ikke lige om jeg husker rigtig, men mener den hedder Strikkefeen. Uden bindestreg. Det er altså ikke ejeren af den hyggelige blog Strikke-feen. Bortset fra det, er det en meget hygsom garnbutik. Fint udvalg af lækre garner og så kan man bare komme og sætte sig i sofaen og strikke. Det har jeg nu ikke gjort endnu, men det kan jo komme.

Er ellers stadig igang med Butterfly. På det andet ærme. Den tager tid gør den, for det er ret ret og atter ret uden at der skal ske ret meget. Færdig skal den være - mangler den, og den er med i de 15 UFO'er jeg har sat til nedtælling. Ja, havde der været en snegl som markør skulle det nok have været den istedet for skilpadden (et d mere måske?), som jo trods alt går hurtigere.

Et andet lille håndarbejde I skal se her på bloggen er Idas sushi.
Det er første gang hun laver sushi, og det er hun da bare skrap til ik'os?
Det var sådan et sushikit jeg købte i Føtex til 45 kr. hvor hele molevitten var i pakken bortset fra grøntsager og fisk. Jeg vil mene der er nok til 6 personer til forret. Blot skal man så supplere med soyasovs. Men som en halløj - prøv lige det her - er det fint. Vi laver det en anden gang igen. Da vil jeg nu foretrække at købe tangen særskilt fordi denneher ikke var lige så god som på sushibaren i Fields.
Så er der serveret.




Et

1 kommentar:

Dorthe sagde ...

Hejsa¨
hvor er du flot i Miyake. Den sidder så flot og du vil forhåbentlig blive glad for den.
Tak for de rosende ord om strikke-feen.
Den butik du omtaler lyder hyggelig rart at høre lidt om forskellige forretninger, hvis man en dag kommer på de kanter