søndag, november 30, 2008

Nissehuevej nr. 5 og 7


Indgang i smøgen. Det ses ikke så tydeligt, men der er en dør på siden af det lyserøde hus. Alt fra Kastaniestrik. Huskittet købte jeg for nogen tid siden hos Tante Grøn. Blomsten er et kit jeg for længe siden har købt, og nissehuekittet har jeg købt hos Kastaniestrik selv. Helt langt ude på landet i nærheden af Bogense ligger det. Der er lang vej fra mig, men det er hele turen værd. Nu var fruen ikke selv hjemme i onsdags, men hendes mand kunne snildt finde både garn og opskrifter, så jeg købte lidt forskelligt. Nordstjernen, nissehuer, kastanie pulsvarmere og kræmmerhus kit. Og jeg skal helt sikkert til Kastaniestrik igen. Jeg tror Tina bobler af ideer, for jeg kunne forstå at flere finurligheder er på vej. Lige noget for mig :-)


De her små koglenisser er fra Karsten Kastanjes opskrifthæfte. Jeg har strikket dem i Jamiesons Spindrift, også fra Kastaniestrik som øverst. Ja man skal lige skelne - det er ikke det samme firma. De er stoppet med uld. Den lille røde er dog i Tvinni og stoppet med silke/kameluld.
Ja, det var det, og på torsdag er der strikkecafé, som jeg glæder mig til.

2 kommentarer:

Jette sagde ...

Nej, hvor er de bare skønne de ting fra Karsten, og også dine små ting fra Kastanien. Vi ses torsdag.

Tine sagde ...

Sikke nogle rigtig søde huse og nisser.

Dem har jeg ikke set før.
Men de er da helt sikkert værd at gå igang med.